שחרור ממעצר עובד זר

שחרור עובדים זרים ממעצר

העובדה שעובדים זרים שוהים בישראל על פי נוהל מיוחד, ולרוב מעוגנים למעסיק ספציפי שהוציא עבורם את האשרה במקור, גוררת הרבה פעמים בעיות. טבעו של שוק העבודה בניידות שלו. עובד לא מרוצה רשאי לעזוב את מקום עבודתו ולמעסיק שמורה הזכות לפטר את העובד – זו דרכו של עולם.

שוהה בלתי חוקי בעל כורחו

משום שהיתר העבודה של עובד זר קושר אותו למעסיק שהוציא את ההיתר, עובד זר העוזב את המעסיק שלו הופך באופן כמעט אוטומטי לעובד לא חוקי ושוהה בלתי חוקי בישראל. בעבר, המצב הזה הביא לכך שכמעט כל עובד זר שסיים מסיבה כזו אחרת עבודה אצל מעסיק היה בסכנת מעצר וגירוש, ולעיתים המצב החוקי הזה נוצל לרעה על ידי מעסיקים. אבל בעקבות בג"ץ שהגישה עמותת 'קו לעובד' נקבע כי הנוהל הזה אינו מידתי וגובש נוהל חדש: 'נוהל עדכון מקום עבודה לעובדים זרים'. בנוהל החדש נקבע שעובד שמסיים את עבודתו באופן מפתיע לפני תום תקופת האשרה זכאי לתקופה בת 3 חודשים בה הוא יכול לעדכן את משרד הפנים ולמצוא מעסיק חדש, ובתנאי שעבודה זו עולה בקנה אחד עם ההיתר המקורי שלו. אחרי שזה נאמר, חשוב לציין שהעובדה שעובדים זרים אינם אזרחים ישראלים ולרוב אינם בעלי בסיס כלכלי איתן וקשרים מקומיים, חושפת אותם למצבים לא פשוטים, ולפקחי משרד הפנים יש עדיין סמכויות מאוד נרחבות, וכל חריגה מתנאי האשרה או התמהמהות בחידוש האשרה עלולות לגרור מעצר וגירוש.

לפנות לייעוץ משפטי מקצועי

שחרור ממעצר עובד זר זו משימה שראוי להפקיד בידיו של עורך דין שמתמחה בדיני הכניסה והשהייה בישראל. למרות שמעמדו של העובד כנתין זר חושף אותו להתנהלות דרקונית, עדיין יש לו זכויות מסוימות על פי חוק, ויש לא מעט עילות שמאפשרות את שחרורו ממעצר. לכן חשוב שמי שייצג אותו יהיה עורך דין עם ניסיון רלוונטי. כמו למשל עורכת הדין בר נבון הנחשבת מומחית בכל האספקטים של העסקת עובדים זרים והשגת אשרות עבור עובדים זרים בישראל, ובכלל זה שחרור ממעצר עובדים זרים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

עורך דין עובדים זרים
עורך דין עובדים זרים

העסקת עובדים זרים היא נושא מורכב שההתייחסות אליו אמביוולנטית. עובדים זרים נדרשים מצד אחד, אך מצד שני אי אפשר לאשר את הגעתם ללא גבול. זהו גם עניין שמטופל ע"י שני

קרא עוד >>
הסדרת מעמד בת זוג זרה

זהו סיפור שחוזר על עצמו בוואריאציות שונות מאות פעמים בכל שנה: אזרח ישראלי מטייל בעולם, פוגש אישה בנסיבות כאלה או אחרות. השניים מתאהבים, מטיילים יחד או חיים יחד כמה חודשים

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: