עתירה מנהלית מוגשת לבית משפט העוסק באופן מיוחד בעניינים אלה: בית המשפט לעניינים מנהליים. בניגוד לתביעה המוגשת כנגד תאגיד או אדם פרטי, עתירה מנהלית מוגשת כנגד גוף ממשלתי או רשות מקומית אשר לדעתו של האזרח המגיש את העתירה פעלו או קיבלו החלטה לא חוקית או הוגנת לגביו. כמו שניתן להגיש ערעור על פסק דין הניתן בבית משפט שלום או מחוזי, ניתן להגיש גם ערעור על עתירה מנהלית כאשר מגיש העתירה חושב שהחלטת בית המשפט לא היתה הוגנת או לא לקחה בחשבון את כל הנתונים לגבי המקרה.
כיצד מוגש ערעור על עתירה מנהלית?
ערעור על עתירה מנהלית צריך להיות מוגש עד 45 יום ממועד קבלת ההחלטה. הגורם שדן בערעור הוא בית המשט העליון שכן בית המשפט לעניינים מנהליים הוא ערכאה המקבילה לבית משפט המחוזי. ישנם לא מעט מצבים בהם בית המשפט לעניינים מנהליים אינו מקבל את העתירה וכלל אינו דן בה בגלל עילת השיהוי- כאשר העתירה מוגשת מעל 45 יום לאחר המקרה המדובר, או כאשר בית המשפט חושב שניתן היה להגיש את העתירה מוקדם יותר. הגשת ערעור על עתירה מנהלית שנדחתה בגלל עילת השיהוי מבלי שבית המשפט דן בה היא חשובה כי בית המשפט העליון לא דוחה את אותן עתירות באופן מידי כל עוד העתירה הוגשה במועד כפי שאומר החוק. לכן במקרים אלה במיוחד חשוב לא לוותר ולהגיש את הערעור.
חשיבות הגשת הערעור בעזרת עורך דין מומחה בתחום
הגשת עתירה מנהלית כדאי לעשות בליווי ומעורבות של עורך דין המומחה במשפט המנהלי. לא כל שכן כאשר זהו ערעור על עתירה מנהלית. בית המשפט העליון הבוחן את פסק הדין שפסק בית המשפט לעניינים למנהליים בודק בעיקר האם ישנן טעויות משפטיות בפסיקה ואינו מבצע את המשפט מחדש תוך שמיעת עדים ובחינת עובדות וראיות. לכן, הערעור צריך לשים דגש על הפן המקצועי משפטי ולהצביע על נקודות בהן בית המשפט שגה בפסיקתו מבחינה משפטית ולהביא אסמכתאות מהחוק המוכיחות כי ההחלטה שגויה.
אנו במשרד עו"ד הראל נבון בעלי ניסיון רב בכל הנוגע למשפט המנהלי, כולל הגשת עתירות וערעורים על עתירות. מוזמנים ליצור קשר.