עורך דין משרד הפנים

עו"ד לענייני משרד הפנים

משרד הפנים הוא אחד ממשרדי הממשלה שאוצרים בחובם הכי הרבה סמכויות. למשרד הפנים יש אחריות מלאה על ביקורת הגבולות ובסמכותו למנוע כניסה של זרים לישראל. המשרד הוא גם זה שמרכז את כל נושא ההתאזרחות. לשר הפנים יש בחוק מעמד מיוחד, בסמכותו להעניק אזרחות, למנוע את הענקתה ובמקרים מסוימים אפילו לשלול אותה. גם הליכים מנהליים להסדרת מעמד בישראל ולקבלת היתרי כניסה לישראל מתבצעים דרך קבע במשרד, ורשות האוכלוסין בחלק מכובעיה מתפקדת כערכאה משפטית מנהלית לכל דבר.

ייצוג בהליכים מנהליים

השם 'הליך מנהלי' עלול לתעתע. מדובר בהכרעה בעלת תוקף משפטי, לכן אם אתם צריכים להגיש בקשה לרשות האוכלוסין או לבצע כל הליך מנהלי אחר במשרד הפנים כדאי שתיעזרו בייעוץ משפטי של עורך דין משרד פנים. מה זה 'עורך דין משרד פנים'? ובכן, מדובר בעורך דין שמתמחה בחוק הכניסה לישראל וחוק האזרחות ומטפל בסוגיות הקשורות להסדרת מעמד בישראל, רישום נישואין, טיפול במסורבי כניסה ובהוצאת אשרות עבודה לעובדים ומומחים זרים.  בנוסף העיסוק של עו"ד לענייני משרד הפנים דורש מיומנות משפטית מדיסציפלינות שונות, כמו בקיאות בדיני משפחה, ולפעמים גם באספקטים של משפט פלילי. מדובר בתחום משפטי מגוון ומאתגר שדורש מהעוסקים בו לא לשקוט על השמרים, להכיר שורה ארוכה של פסיקות ותקדימים ולגלות כישורי ליטיגציה ברמה גבוהה.

משרד עורכי דין שיילחם עבורכם

אופי התיקים המגיעים לידיהם של עורכי דין לענייני משרד הפנים פעמים רבות נוגע בסוגיות הומניטריות בהולות. רק לאחרונה סוקרה בתקשורת סוגיית גירוש הילדים הפיליפינים שנולדו וגדלו בישראל. אופי כזה של תיקים דורש שעורך דין שמטפל בתיקים כאלה יהיה בעל אופי מיוחד. אמפתיה, נחישות ומסירות יוצאת דופן ללקוח, הן התכונות הנדרשות מעורך דין שטיפול בבעיות כאלה הוא לחם חוקו. הלקוחות יהיו הרבה פעמים אנשים קשי יום ללא מערכת קשרים רחבה וללא מעמד חוקי – מולם עומדת מדינת ישראל הרשמית בכל עוצמתה ומוראה. אם אתם מחפשים משרד עורכי שקורץ בדיוק מהחומר הזה, כדאי שתכירו את המשרד של עורכת הדין בר נבון.

עו"ד משרד הפנים

משרד הפנים הוא למעשה המשרד אשר קובע את מעמדו של אדם בישראל ויש לו גם את הסמכות להחליט האם לסרב את כניסתו או להביא לגירושו. עבור רוב תושבי המדינה מעמד של אזרח על הזכויות והחובות שהוא מקנה הוא מובן מאליו, אך לא כך הוא עבור אדם זר שאינו יהודים ומעוניין לחיות בישראל. עורך דין משרד הפנים הוא הכתובת לפנות אליה כדי להסדיר את מעמדו של אדם זר, בין אם מתוקף היותו בן זוג של אזרח ישראלי ובין אם כי הוא שוהה בישראל זמן ורוצה להמשיך לחיות בה ולבנות בה את חייו. התהליכים הקשורים להסדרת מעמד אינם פשוטים ולכן מומלץ לפנות מוקדם ככל האפשר לעורך דין משרד הפנים לשם כך.

עו"ד משרד הפנים לאשרות עבודה

הסדרת מעמדו של אדם זר אינה בהכרח למעמד של תושב קבע ואזרח. גם הסדרת האפשרות לעבודה בישראל אינה תמיד פשוטה. גם כאן ישנה מעורבות רבה של משרד הפנים ולשכת רישום אוכלוסין ולכן גם בנושאים אלה כדאי להתייעץ עם עורך דין משרד הפנים, במיוחד אם עבור המעסיק זו פעם ראשונה שהוא עומד להעסיק עובד זר, למשל כשהמעסיק הוא  משפחתו של קשיש שזקוק לעובד זר סיעודי. מתן אשרת עבודה לעובד זר היא פרטנית כך שלא ניתן לבקש אשרה בבת אחת לקבוצת עובדים. התהליך מסורבל וכולל הגשת בקשה ללשכת רישום אוכלוסין, פניה של המעסיק למשרד הפנים לאחר קבלת המלצה מרשות האוכלוסין והוצאת האשרה תתבצע בכלל ע"י הקונסוליה הישראלית במדינת העובד. אשרות עבודה מקוצרות למומחה זר הן פשוטות יותר אך גם כאן עלולות לצוץ בעיות כמו במקרה שזקוקים למומחה בדחיפות.

הגשת עתירה לגבי גוף או רשות כלשהם

עורך דין משרד הפנים אשר מתמחה במשפט המנהלי באופן כללי הוא הכתובת לפנות אליה כאשר אתם חשים שנעשה לכם עוול מצד גוף רשמי כלשהו: משרד ממשלתי או רשות מקומית. חשוב לנסות למצות קודם כל את הדברים מול הגוף עצמו, גם כאן מומלץ באמצעות עורך דין המתמחה בתחום, אך אם הדברים אינם מביאים לתוצאה הרצויה עורך הדין ילווה אתכם בהגשת עתירה מנהלית כנגד אותו גוף.

משרד עו"ד הראל נבון מתמחה במשפט המנהלי-אזרחי, לרבות כל נושא הגירה והסדרת מעמד, אשרות עבודה וגם עתירות מנהליות. מוזמנים ליצור קשר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

עורך דין תביעה ייצוגית
עורך דין תביעה ייצוגית

ניתן לשמוע לא מעט בתקשורת על קבוצת רכישה שרכשה דירות ופעלה מול חברת בניה כלשהי וככל שהעסקה הייתה אמורה להתקדם וכל גם הבניה נראה היה שהחברה לא עומדת בהבטחתה. אפשר

קרא עוד >>
עורך דין אזרחות ישראלית
עורך דין אזרחות ישראלית

קבלת אזרחות בישראל יכולה להיות פשוטה יחסית אך גם מורכבת, הדבר תלוי האם אדם הוא יהודי או לא. במסגרת חוק השבות רשאי כל אדם יהודי להגר  ויחד איתו רשאים לקבל

קרא עוד >>
סיוע בהתאזרחות בן זוג

גם אהבה צריכה ויזה יותר ויותר ישראלים שמחליטים לקשור את גורלם עם בני זוג זרים, מגלים בדרך הקשה שמדינת ישראל לא תמיד מקדמת את הבחירה שלהם בברכה: סירוב כניסה לישראל,

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: